Pages

28 Oct 2011

Life Is Like When We Are Driving A Car

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Once upon a time...pada suatu malam..aku memandu kereta untuk pergi kedai berhampiran. Dalam kegelapan masih aku nampak jelas kerlipan bintang di langit. Daripada side aku, aku tak nampak bulan. Mungkin sebab hujan jadi bulan tidak kelihatan.


Dah lama aku tak memandu kereta. Bila mula hidupkan enjin, it's good to feel that you're driving your own car with your own money tetapi since aku masih belum mampu, dapat memandu kereta pun aku dah bersyukur else my license is useless. Aku rasa time aku memandu, itulah moment yang paling aku fokus.

Apabila kita memandu, we're the people yang drive. Memandu ke arah mana. Berhenti, laju, perlahankan, semua pilihan di tangan kita. Kalau ada kereta lain potong Q, nak bagi jalan atau tidak, all is depends in our hand. So as your life.

Apabila kita memandu, kita yang pilih jalan mana nak dituju, jalan shortcut mana kita nak ikut, jalan panjang ke jalan pendek ke, it's all in our hands. Anda yang pilih. Kalau ada kereta potong Q, anda yang fikir apa nak buat dan apakah yang harus dilakukan.

Begitulah kehidupan. Kita yang pilih nak jadi baik atau jahat, nak jadi soleh, nak jadi anak derhaka, nak jadi hamba yang bertakwa.


“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11
It's all in our hands..the difference is 
sama ada kita nak atau tak nak?
YOU CHOOSE 


0 comments:

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites