Pages

2 Mar 2012

Apa Yang Aku Nak Capai?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Alhamdulillah hari ini almost RM500 income aku membuatkan aku yakin dan percaya aku dapat capai impian aku. Juz a motivation to me untuk aku beritahu apa yang aku nak capai. Senarai adalah random.

1. Bayar hutang sendiri + keluarga - mungkin sense of aib tetapi aku bayangkan suatu hari nanti aku cakap berapa banyak aku punya hutang then aku cakap "saya dah dapat selesaikan hutang saya dan keluarga saya"
2.  Kumpul duit pergi Bandung RM800 - untuk international trip aku pada hujung bulan 6

3. Kumpul duit pergi Langkawi bercuti dengan cikgu Heliza Helmi - hehe insyaAllah dalam perancangan dengan kenalan dia

4. Belikan kak Ummu kamera dslr Canon - daripada dulu aku aim sebab aku tahu kak ummu nak sangat kamera dslr. Kasih sayang aku padanya buat aku nak berbuat sesuatu untuk dia dan aku nak hadiahkan kamera tu pada dia suatu hari nanti.




5. Beli kereta Honda Jazz - kereta impian aku buat masa ini. Warna putih favourite aku

6. Pergi program kak Amie Sofia, cikgu Heliza Helmi dan kak Firuz - nanti aku dah ada duit, lebih senang untuk aku pergi program dorang even program dorang jauh daripada tempat aku belajar sama ada pakai public transport atau kereta sendiri. Kalau jauh, senang-senang je aku beli tiket penerbangan, dan terbang kepada dorang.=D awesome gile!

7. Taja ibu, ayah + keluarga juga orang yang aku sayang pergi haji - aku memang dah aim impian ni daripada dulu. Jadi, selesaikan hutang dulu baru peace pergi haji.

8. Bagi duit belanja kepada ibu dan ayah RM1000 tiap bulan (ada rezeki lebih, aku bagi lebih) - dulu dorang yang sara aku, sekarang aku pula nak sara dorang =)
insyaAllah akan update lagi. FIKIR POSITIF HIDUP POSITIF =)


---------- Segala kopi pasta adalah dibenarkan dengan meletakkan backlink ke blog ini. Jazakallahu khairan. Copyright © 2011

0 comments:

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites