Pages

2 Mar 2012

Aku Niaga Ebay. Apa Tu?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Ramai yang tanya tentang apa yang aku buat sekarang, jadi aku buatlah artikel ni sebagai rujukan summary untuk korang.

Apa itu dropship?
Dropship adalah satu konsep perniagaan yang mudah dan disarankan untuk mereka yang menceburi perniagaan internet kerana ia tidak memerlukan anda mengeluarkan modal dan menyimpan stok. Anda cuma perlu dapatkan gambar dan maklumat produk dari pembekal/dropshipper. Konsep dropship ni juga boleh dipanggil satu Teknik Jana Wang Tanpa Modal.

Tugas anda adalah untuk ambik tempahan dari customer, hantar tempahan kepada supplier dan dapat untung.. itu sahaja! Mudah bukan..? Urusan pos semuanya dilakukan oleh dropshipper anda.

Saya berikan satu contoh…

Anda promosi satu produk ni, harga borongnya berharga RM100. Anda pun mula promosi produk tersebut dan menjualnya pada harga jualan iaitu RM200. Anda terus dapat keuntungan sebanyak RM100 dan proses pembungkusan dan penghantaran dilakukan oleh pembekal dropship. Itu baru satu jualan, bayangkan jika anda dapat 10 jualan sehari ? Anda sudah dapat RM1000 dengan kerja yang ringkas dan mudah. Lumayan kan?

Apa itu Ebay?
Ebay adalah satu laman web yg terpopular didunia dalam bidang lelongan/pembelian barangan. Terdapat jutaan seller dan buyer yg melakukan urusan jual beli barangan didalam ebay,dengan berbagai jenis barangan yg terdapat didalam pasaran semasa dan serata negara. Jadi anda TAK PERLU BERSUSAH PAYAH untuk promosi barang anda. Anda hanya perlu cari produk yang hot demand>list di ebay>tunggu duit masuk =D Senang bukan?

Tak perlu fikir kat mana nak promosi sebab ebay dah ada lebih daripada 1 juta customer daripada seluruh negara. Jadi, anda hanya perlu list produk kat ebay yang hot demand dan tunggu ada customer. Kunci untuk mendapat jualan adalah mencari barang yang hot demand

Bagaimana nak mula?
Layari site Lubuk Rahsia Dropship dan beli produk. Setelah anda beli produk, anda akan dimasukkan dalam group VIP LRD. Sebab itu saya minta anda beli produk tu agar melayakkan diri masuk dalam group tu sebab dalam tu nanti nak tanya pape senang, akan ada support. Kalau tak faham boleh tanya dorang aka support after sales. Jangan risau, walaupun produk tu mahal, RM137 tetapi percayalah anda mampu dapat balik modal tu dalam 1 bulan bila apply as dalam panduan video tu.

Sebab saya recommended anda buat bisnes ni?
1.Tak perlu modal - ya! tak perlu modal. saya mulakan bisnes ni RM0. Sebab? Apabila item kita terjual, customer akan bayar pada kita terlebih dahulu, then kita akan bayar harga bekalan kepada supplier, jadi kita ambil untung. 

Cth: harga pembekal, RM30 tetapi kita jual di ebay RM50, jadi kita hanya bayar RM30 kepada pembekal dan ambil untung RM20 =)

2. Tak perlu promosi - Ya! tak perlu promosi. Anda hanya perlu cari barang yang hot demand sahaja (bagaimana? akan diterangkan dalam produk LRD) then list je kat ebay kerana ebay telahpun mempunyai LEBIH 1 juta customer daripada seluruh negara jadi insyaAllah andai barang anda hot demand, senang-senang je terjual.

Summary: List barang kat Ebay>customer bayar kepada anda>anda bayar kepada pembekal dengan harga pembekal>anda ambil untung =)

-----
Resepi Tambahan Kejayaan Dalam Ebay Dropship Bisnes
Di samping aku buat bisnes ni, ada perkara lain yang effect akunya kejayaan iaitu dengan membaca ebook Rahsia Tarikan

Ebook tu menceritakan tentang pengawalan fikiran kita dalam menentukan kejayaan. Daripada ebook tu, aku belajar erti 'Fikiran positif' yang memang membantu dalam bisnes aku. Sebab biasalah, kalau mula-mula bisnes bersemangat, sekali tengok takde bidders dah mula rasa down, jadi ebook itulah yang akan lead korangnya pemikiran ke arah apa yang kita inginkan.

Berikut testimonial + kejayaan terbukti bila apply Rahsia Tarikan +  Lubuk Rahsia Dropship 

Memula 2 bidders
Pastu naik 3 bidders


Pastu naik lagi 5 bidders

Pastu end with 9 bidders. Untuk pengetahuan, pada awal bidding, aku fokus imaginasi dapat 10  bidders tp dpt 9 bidders je, Not bad kan?;) Rahsia Tarikan

Dapat payment AUD 31= RM100. Mana nak dapat + sape nak bagi =D
Bangun pagi. Terlupa tengah auction. Sekali end customer instant payment =D alhamdulillah

Bidders pada permulaan sgt low tp watchers makin ramai. Lebih ramai watchers, high possibility lebih ramai bidders
Resepi kejayaan yang kedua
Tips ini diberikan oleh sifu aku yang niaga amazon. 5-6 figure earner per month. Amal + berusaha istiqamah. InsyaAllah lepas 3-6 bulan rasa impaknya.

---

lailahaillah 6000/9000 kali (ganjilkan bilangan tu kalau boleh atau tanpa had)...
bayangkan kalimah Allah bersabdu sehingga nampak kaler silver keemasan atau emas sepuh di tengah2 dahi antara 2 kening...
niatkan zikir kerana Allah ingat Allah...
sebelum tu tenangkan fikiran.
Semasa zikir fikiran jangan menerawang fikir bukan2...
zikirkan di hati,dimulut(sirr/secara berbisik) dan diotak...
zikir jangan sampai terloncat2 macam orang head banging atau tengok konsert...
zikir dengan tenang.
Dalam keadaan wudhuk..dan dah mandi wajib. hasilnya anda sendiri yang akan tahu...macam2 hasilnya...

Jaga amalan Islam dengan baik melebihi korang menjaga diri korang sendiri. Antara yang disyorkan:
o Surah Al-Waqiah setiap malam.
o Surah Al-Mulk setiap malam.
o Surah Yaasin setiap pagi.
o Qiyamullail (dapat 2 rakaat Tahajjud dan 1 rakaat Witir pun dah cukup).
o Istighfar 100x setiap hari.
o Zikir atau tasbih apa-apa yang korang suka 100x hingga 500x setiap hari.
o Selawat ke atas Nabi Muhammad SAW setiap hari 100x sehingga 313x atau 500x.
o Solat Dhuha 2 rakaat atau 4 rakaat (nak tambah lagi bagus) setiap pagi kalau mampu.

---

---------- Segala kopi pasta adalah dibenarkan dengan meletakkan backlink ke blog ini. Jazakallahu khairan. Copyright © 2011

1 comments:

helmi bin zainudin said...

salam...boleh saya berguru??

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites