Pages

2 Nov 2011

Tangisan Kerinduan Menjadi Tetamu Allah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

"Slm, syira, ko da dftr haji kat tbg haji?" ...sapaan SMS daripada seorang sahabat lama menjengah telefon bimbitku.

Setelah lama bersms, hati aku sayu memikirkan. Dia beruntung. Setidak-tidaknya dia pernah pergi ke sana tetapi aku masih belum mendapat jemputan daripada Allah. Kesayuan yang membuat aku begitu sedih lantas mengalir air mata. Aku tidak pernah ke sana namun hati ini tertinggal di sana.

Sering kali aku mengusap gambar kaabah di hamparan sejadah seusai solat. Kadang kala membuat aku menangis tanpa aku sedari. Tiada hadiah yang lebih bermakna daripada menjadi tetamu-Nya. Beruntunglah mereka yang mampu.



0 comments:

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites