Pages

15 Feb 2012

Anda Adalah Apa Yang Anda Fikirkan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
InsyaAllah sedikit perkongsian sebelum tidur. Baru-baru ini aku terbaca tentang Hukum Tarikan. Aku tertarik dan membaca content2 dalam tu. Dalam previewnya, ada dikatakan,

Diri kita adalah energi oleh sebab itu ia akan menarik sama ada caj positif atau negatif

Bila aku fikir semula, betul kenyataan itu sebab aku menilai apabila aku fikir tentang "aku tak boleh buat", emosi aku akan down, saraf dalam diri aku pun akan terjejas, satu sense yang negatif. Apabila aku tersenyum, ada sense yang positif mengalir dalam badan, emosi yang positif. 


Aku mula amalkan, fikirkan sesuatu yang aku wish. Lets say aku ada assignment, memang aku ada assignment then aku develop diri agar aku fikirkan aku buat assignment sampai siap, dan alhamdulillah ia berkesan. Realiti lebih mudah dicapai dengan memulakan imaginasi. Cubaan pertama yang not bad tetapi aku tak beli pun ebook tu. Aku just tengok preview dia je.

InsyaAllah ia juga berguna qiyamulail. Tidak terkecuali aku sangat berat untuk bangun apetah lagi apabila tidur lambat tetapi sebelum tidur semalam, aku berimaginasi dengan santai sambil baring-baring sebelum terlelap, aku bangun dengan mudah, pergi membersihkan diri, mengambil wuduk dan menunaikan solat sunat Tahajud. Secara tak langsung, ia develop instruction pada otak dan jiwa kita di samping menunaikan solat sunat Taubat sebelum tidur (takut2 meninggal dunia sebelum sempat solat sunat Tahajud)

"Aku nak kau bangun"


Kehidupan sebagai pelajar dan background keluarga yang tidak kaya of kos memberi sedikit sebanyak stress daripada segi kewangan, nak belanja untuk makan pun kadang-kadang berkira. Takut duit habis. Keadaan sebegini sebenarnya membuat energi sekeliling mengurangkan duit kita. Contoh, seseorang asyik berfikir hutang,

"Alah, aku banyak hutang...bla..bla..bla..bla"

Keadaan sebegini sebenarnya membuat kita menarik hutang yang lebih banyak. Sebab itu kita lebih banyak hutang dan menolak wang datang kepada kita. Cuba bayangkan kita banyak duit walaupun time tu kita tak yakin dari mana duit tu datang, tetapi teruskan berimaginasi. Aku buat then aku akan senyum, dan sebenarnya time tu, korang develop emosi korang kepada emosi yang positif dan ia akan memudahkan anda menarik wang dekat dengan anda.

Aku uji perkara ini pada petang tadi. Aku ada program mentoring, harus taja sket untuk support program tu since jadi AJK. Aku bajet tak dapat balik duit tu, rupa-rupanya bila dah program dah habis, aku dapat balik duit tu. Alhamdulillah, tambah duit belanja semula haha

So? Apply it for your qiyamulail and share it here beside reciting Surah Al-Ikhlas, Surah An-Nas  dan Surah Al-Falaq before you go to sleep.

Anda adalah apa yang anda fikirkan

---------- Segala kopi pasta adalah dibenarkan dengan meletakkan backlink ke blog ini. Jazakallahu khairan. Copyright © 2011

0 comments:

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites