Pages

13 Dec 2011

Jarakkan Kami Agar Hati Tak Kecewa


Ya Allah..
Umur aku semakin dewasa namun ajal aku semakin hampir
Hari Kiamat pula semakin mengejar
Dunia pula semakin tua
Aku tidak tahu jika aku sempat berpasangan dengannya
Atau bukan aku yang menjadi pelengkap separuh agamanya


Ya Rabb..
Hati ini sangat berharap 
Hati ini memasang harapan yang menggunung tinggi
Sungguh walau aku tidak layak baginya
Namun masih aku mendambakannya
Sengaja ku diam menunggu lafaz ijab kabul darinya

Ya Rabb..
Bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya
Maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa
Dan hilangkanlah perasaan yang ada di hatiku ini
Serta redhakan hatiku dalam ketentuan yang telah Kau takdirkan

Aku merancang, Kau merancang, sesungguhnya Kaulah sebaik-baik perancang

----------
Segala kopi pasta adalah dibenarkan dengan meletakkan backlink ke blog ini. Jazakallahu khairan. Copyright © 2011

0 comments:

Post a Comment

Subscribe For Email Feed

Email_SubscriptionsSign up to receive breaking news
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search

Bookmark Us!

Add To DeliciousAdd To DiggAdd To FacebookAdd To StumbleuponAdd To RedditAdd To TechnoratiAdd To More Social Bookmark Sites